Στο μάθημα της Ευέλικτης ζώνης τα πρωτάκια μας ζωγράφισαν ομπρελίτσες θέλοντας να αναδείξουν το φθινόπωρο και τους μήνες που το απαρτίζουν

 

Ο χώρος αποτελείται από τρεις διαστάσεις : ύψος, πλάτος, βάθος. Το ζωγραφικό επίπεδο από δύο: ύψος και πλάτος. Η αναπαράσταση του κόσμου και της ζωής, στη δισδιάστατη επιφάνεια του ζωγραφικού επιπέδου υπήρξε πάντοτε για τον άνθρωπο ένα πρόβλημα, το οποίο ανάλογα με τους ζωγραφικούς κανόνες των διαφόρων εποχών, έλυσε με διαφορετικούς τρόπους.

Αυτό που στην τέχνη ονομάζουμε γραμμική προοπτική είναι ένα σύστημα αναπαράστασης του τρισδιάστατου χώρου πάνω σε μια επίπεδη επιφάνεια. Το απεικονιστικό σύστημα της γραμμικής αναπαράστασης αναπτύχθηκε στις αρχές του 15ου αιώνα μέσα στο μοναδικό κλίμα της αναγεννησιακής Φλωρεντίας. Δυο Φλωρεντιανοί χρεώνονται αυτή την εφεύρεση (1435). Ο Λέων Μπατίστα Αλμπέρτι (1404-1472) αρχιτέκτονας και ο Φίλιππος Μπρουνελέσκι (1377-1446) γλύπτης και αρχιτέκτονας. Χάρη σε αυτό το απλό σύστημα οι καλλιτέχνες μπόρεσαν να αποδώσουν την αίσθηση του τρισδιάστατου χώρου, την αίσθηση του βάθους στη δισδιάστατη επιφάνεια του πίνακα με γεωμετρική ακρίβεια. Αυτό άλλαξε εντελώς την όψη της Δυτικής τέχνης.

 

Οι μαθητές/τριες μαθαίνουν για το κολάζ και διασκεδάζουν με φωτομοντάζ.

Κολλάζ (collage): Σύνθεση που αποτελείται από ποικίλα υλικά (σπάγκο, αποκόμματα εφημερίδων, φωτογραφίες, χαρτόνι, ύφασμα κλπ.)κολλημένα σε μουσαμά ή χαρτί κλπ. Πολλές φορές σε συνδυασμό με ζωγραφισμένα ή σχεδιασμένα τμήματα.1
1.ΛΕΞΙΚΟ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ, Χέρμπερτ Ρήντ, Εκδόσεις Υποδομή.

Οι μικροί μαθητές και μαθήτριες της Α' τάξης, κόβουν, κολλάνε και δημιουργούν την κλασική νεκρή φύση... ένα βάζο με λουλούδια.

Ανακύκλωση και γλυπτική. Χάρτινοι κύλινδροι και χρώματα, κινητήρια δύναμη ο ενθουσιασμός!

Joomla templates by a4joomla